7/11/2012

Leaving in January Pros and Cons

Sorry English readers. I'm going to write this post only in Finnish .. I'm writing about the pros and cons in leaving in January.

Ajattelin tehdä tällaisen (vaihtaripostauksen Jeee!) postauksen jossa luettelen hyvät 
ja huonot puolet Tammikuun lähdöstä. 
Eli miksi Tammikuu on parempi kuukausi lähteä kuin esim. elokuu ja miksi sitten taas ei...

Hyvää: Pääsee pakoon Talvikaamosaikaa. Hehee mulla on lähtö kesään just kun kaamos on hirveimmillään Tammikuussa. 'D-vitamiini here I come!'
Huonoa:Lähtö on mun 3. kurssin aikana enkä ehdi suorittamaan sitä kokonaan. Kurssin koeviikko alkaa taktisesti mun lähtöä seuraavana päivänä... Mitä teen Marraskuun lopusta lähtöpäivään kun se 3. kurssi alkaa jo silloin...? 
Hyvää:Aloitan koulun siellä kun Aussien kouluvuosi alkaa enkä kesken sitä.
Huonoa:En pääse fiilistelemään lähtöä niiden kavereiden kaa jotka lähtee sitten vasta kesällä 2013.. Joudun missaamaan niiden läksiäisetkin.
Hyvää:En ole Ausseissa niiden kesäloman aikaan. Kun niillä joilla on lähtö kesällä on niiden vuoden aikana kesäloma joka on vaihtarille kuulemma aika tylsää kun kaikki kaverit on jossain matkoilla ja ite vaan sit kökkii siellä kotikaupungissa...
Huonoa:En näe niitä kavereita jotka lähtee vaihtoon kesällä supersuper pitkään aikaan, koska ne palaa vasta puol vuotta myöhemmin kuin mä. Sniff, ne ei ole mua kentällä vastassa!
Hyvää:Ehdin hankkimaan kesätöitä kesälle 2014 kun palaan jo marraskuussa 2013.
Huonoa:En pääse näkemään aussi joulua enkä uuttavuotta.
Hyvää: Pääsen viettämään joulua Suomeen. Joulu on kuulemma se pahin koti-ikäväpäivä.
Huonoa:En ehdi edes käydä 1. lukiovuotta loppuun, mutta ei sillä nyt oikeastaan edes ole niin paljon väliä! :)
Hyvää: Ei tartte enään odottaa niin kauan :D

Tässä näitä jonkin verran. Ehkä niitä tulee ajan myötä mieleen vielä lisää...Who knows?

-Emma




2 comments:

  1. Mun kaveri ainakin, joka lähti Uuteen-Seelantiin ennen kolmosjakson loppua, sai tehä kokeita pari viikkoo ennen lähtöä ja ennen koeviikkoo. Tuottaa tietenki enemmän töitä ku pitää opiskella ite niitä, mutta eipähä tartte istuu enää tunneilla :)

    ReplyDelete
  2. haha, maybe later than Lisa! ;D
    Kiitti Hanna, toivottavasti mä voin kans tehdä tollain ! :D

    ReplyDelete