12/25/2012

Awesome 2012

Tässä mun vuosi karusti tiivistettynä. 2012 on ollut ihana ja tosi monta asiaa muuttanut vuosi.
My 2012 has been lovely and has changed a lot of things. Here a little recap from it.

Tammikuussa oli vielä yksi lomaviikko joululomasta jonka vietin mun kaverin Gemman kaa,
joka tuli Hollannista kattomaan Suomen talvea. Kun koulu taas alkoi päätin panostaa, koska
viimeinen kevätlukukausi ennen lukioo alkoi, noohhh... se panostaminen sit kyl jäi jossain vaiheessa, mutta 
oon kummiskin mun ykköslukiossa.

In January I had one week left from my winter break and I spent it with my bestie Gemma.
Finland was snowy and cold, so Gem got the right picture of the Finnish winter.
Back at school I decided to study harder. It was my last half year before the high school.

Helmikuussa jätettiin lukiohakemukset. Oli hiihtoloma, joka vietettiin tänä vuonna kotona.
Iskä kävi Dubaissa ja toi mulle kamelin (koska olin pyytäny, ku sil ois kiva mennä kouluun :P) 
Helmikuussa menin mun ekaan vaihtari-inffoon iskän kanssa.

In February we chose our high schools. We had again a holiday from school, which we spent at
home with my fam. My dad was in Dubai and brought me a camel (I asked for one because it would be nice to go to school by a camel.. :P). I don't know why but I have
taken just a few pics from February... Oh and I went to my first exchange info with my dad.

Maaliskuussa, kävin monessa vaihtari-inffossa ja YFU:n haastattelussa. Söin suklaata
koska pääsiäinen. Odotin innolla mun tulevaa Pariisin matkaa,
 jonka tein mun isovanhempien kaa Huhtikuussa.

In March I went to more exchange meetings. I also had an interview by YFU.
I ate a lot of chocolate, because it was Easter and counted nights to my trip to Paris.

Huhtikuussa yksi mun unelmista toteutui kun mummi ja pappa vei mut Pariisiin. 
Näin eiffel tornin, join ihanaa kahvia ja puhuin Ranskaa 
(ok ok myönnän.. merci ja bonjour tasolla :P)

In March one of my dreams came true when my grandparents took me to Paris.
I saw the Eiffel tower, drank heavenly coffee and spoke Frenc
 (ok ok I admit, it was on the merci, bonjour level..)
Toukokuussa aurinko tuli taas esiin ja ulkona tarkeni taas ilman takkia. Koulu
alkoi olemaan lopussa ja alettiin valmistelee ysien päättäreitä. Mulla ja Vivianilla oli sweet 16
juhlat ja kesäloma alkoi vihdoin ! Suurin vaihtari uutinen oli se että mä pääsen Exploriuksen kautta Ausseihin. Suunnitelmat kylläkin muuttui kun eka oli tarkotus lähteä vasta kesällä 2013.
 Käyhän tää näinkin, enkä enään vaihtaiskaan mun lähtöpäivää!

In May the sun started to shine again and we were able to go outside without a jacket after a long winter. School began to be finished and we were preparing our graduation. I had a sweet 16
party with Vivian and then finally, the summer holiday began! I got to know that I'd become an Aussie exchange student in January 2013 and not in summer 2013. It first seemed that my departure would come too fast, but now I'm glad it's in January because I can't wait anymore!
Kesäkuu♥ Oli loma ja menin taas ranskaan. Tällä kertaa etelään perheen kanssa.
Takas tultua alkoi hakupaketti rumba. 
Mulla oli pari viikkoa aikaa täyttää se ihana paperi pino... ei oo ikävä.
Sain kuulla että pääsin kuninkaantien lukioon ja aloin hankkimaan koulukirjoja. Näin maailman oudoimman tuplasateenkaaren ja menin viroon serkun kaa. Vietin juhannusta mökillä perheen kaa ja olin turistina Helsingissä Tanjan ja Vivianin kanssa. Kesäkuu oli ihana kuukausi!

Oh, June♥ The vacation had began and I went to France again, this time with my family.
When we were back I had to start with the filling of the Exchange applying packet. I had
two weeks time to fill in that paper pile and I really don't miss those few stressful days. 
I also got hear which high school I'd go to in the autumn and was so happy it was my first choice.
I saw worlds strangest double rainbow and went to Estonia with my cousin. I celebrated midsummer
at our summer cottage and had a tourist day in Helsinki with my friends. June was a lovely month!
Jos kesäkuu oli ihana niin, mitäköhän heinäkuu sitten oli? Vielä ihanampi. 
Olin Seidin kanssa tosi paljon kun se oli käymässä täällä Suomessa (Heijj Seidii♥). 
Tehtiin vaikkamitä kivaa mutta parhaiten jäi mieleen meidän espan piknik. 
Kesäkuun lopussa mä menin Hollantiin.Tartteeko mun edes sanoa kuinka ihanaa oli olla mun toisessa kodissa pitkästä aikaa kesällä ja viettää aikaa kavereiden kaa aamusta yöhön?
 Haha, ei varmaankaa ;)

If June was a lovely month, what was July then? The best month? Perhaps.
I spend a lot of time with my bestie Seidi who was here in Finland. We did a lot of things,
but one of my favorite days was our Helsinki picnic day. In the end of July I went to Holland.
Do I even have to explain how nice it was to be at my other home again? Guess not.  ;)
It was so nice to see Gemma again and hang out with friends from morning to night.
Elokuussa Tanja ja Viviankin tuli Hollantiin. Haluan takas kesään! Oli niin kivaa näyttää
mun parhaille suomikamuille Hollantia ja tutustuttaa niitä mun kavereihin siellä. 
Elokuussa lukio alkoija pääsin tutustumaan moneen ihanaan uuteen ihmiseen. Odotin jo malttamattomana isäntäperhetietoja ja osasin sanoa monta yötä lähtöön oli :).

In August Tanja and Vivian also came to Holland. Oww I want summer back! It was so nice
to show my best Finland mates Holland and to introduce them to my Holland friends. After the holiday (which had lasted for 10 weeks) I started high school. I met a lot of new people and got
new friends. I was waiting for host family news and checked my mail at least 5 times a day. I knew exactly how many days there were left to my departure. :)
Syyskuussa mulla oli mun eka koeviikko joka meni hyvin. 
Meillä oli rapujuhlat kotona ja oli kivaa taas viettää iltaa meidän perhetuttuporukalla.
Aloin säästää rahaa ausseihin ja olin paljon stadis. 

In September I had my first exam week at school, which went pretty well.
We had a lobster party at home and I had a nice time with our family friends. I opened
my money safe box for Australia and spend a lot of time in Helsinki.

Sain isäntäperhetiedot! 
Muistan sen päivän vieläkin niin hyvin, ja kans sen miten epätodelliselt se tuntu
et mun isäntäperhe asuu just Sydneyssä. Koko loppu kuun hymyilinkin vaan ja ihmettelin.
Ainiin olin mä googlemapsissakin varmaan aika suuren osan ajasta.. :D

I got a host family! I remember that day so good. It felt so unreal because the news was so so good.
The rest of the month i spend with a big smile on my face googleing on Google maps.
 Marraskuussa tuli lunta ja me saatiin uusi perheenjäsen Zara.
Mulla oli vika vaihtari-inffo ja odotin joulua malttamattomana. Aloin taas postailemaan
useammin pitkän tauon jälkeen. Koulussa oli taas koeviikko, mutta sekin meni onneks hyvin.

In November we got snow and a new family member, Zara.
I had my last Exchange meeting and I was looking forward to Christmas. At
school I had my second exam week which also went well.
Joulukuu ei ole vielä lopussa ja tässä voikin tapahtua vielä vaikka mitä kivaa.
Tää on ollu kunnon juhlakuukausi, about joka viikonloppu on ollu vähintään kahdet juhlat :)
Oon viettäny paljon aikaa perheen ja kavereiden kanssa 
ja tällä hetkellä nautin mun kauan odotetusta joululomasta. 
Lähtö lähenee... Jännä nähdä kuinka erillainen ensi vuodesta tulee!

December hasn't even got to an end jet and there is a lot that still can happen.
This has been a party month, almost every weekend at least one. I've spend a lot of time
with friends and family and at the moment I'm enjoying my long wanted holiday. 
The departure is getting closer... Next year will look a little different I guess? We'll see.


4 comments:

  1. I'm gonna steal your idea, gne gne gne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooh Idea Thief! :P Haha I also stole it from someone else .... ;)

      Delete
  2. Anonymous27/12/12

    siis meetkö ausseis tyttökouluun? miks, ja saitko siis päättää sen itte ? :D

    oisitko halunnu normikouluu mielummi ?

    ReplyDelete
  3. Haha joo meen ja en saanu ite päättää, ja se on ausseis aika yleistä ni varmaan siks. Mut meen jos on olemassa tyttökoulu on kans oltava poikakoulu asenteella :)

    ReplyDelete